Eerste reisverslag! - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag! - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag!

Door: Cors

Blijf op de hoogte en volg Corstiaan

04 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Methven

Goede avond familie en vrienden,

Hier is tie dan, m'n eerste reisverslagje:

Na een paar maanden van voorbereiding en overweging, hebben mijn gezin en mijn bff's mij eindelijk naar Schiphol gebracht.

Voorafgaand aan het afscheid op Schiphol heb ik een paar ontzettend leuke, mooie, memorabele weken gehad; Een geweldig afscheidsfeest i.c.m. mijn verjaardag, een surprise afscheidsdag van mijn bff's waarbij ze mij zomaar van m'n werk vandaan konden halen (en dus ook vervanging hadden geregeld), een afscheidsfeestje van de vriendengroep, een etentje van mijn werkgevers en natuurlijk ook een gezellige avond met mijn broers en zussen.
Iedereen heel erg bedankt!!
Soms begon ik zelfs te twijfelen of ik nog wel wilde gaan met zoveel lieve, mooie mensen (!! en twee zwangere zussen !!) om je heen!

Toch wilde ik heel graag naar NZ om wat meer van de wereld te zien en om mijzelf te oriënteren op de Dairy Business van NZ.
NZ biedt heel veel kansen om je eigen bedrijf te starten met behulp van share-milking. Hierbij werk je voor een boer voor een percentage van de melkopbrengst of je kan zelf koeien kopen en een bedrijf met land huren tegen een percentage van de melkopbrengst. Dit zijn veel voorkomende manieren om jonge melkveehouders een kans te geven om een bedrijf te starten. (Exactly what I needed!!!)

De reis verliep als volgt: Amsterdam-Dubai-Sydney-Christchurch. In Dubai had ik een hotel waar ik een paar uurtjes (3) kon slapen en even kon douchen, erg fijn. Zeker omdat ik een vlucht van 14! uur tegemoet ging richting Sydney.
Na een 2,5 daagse reis met netto 23 uur vliegtijd ben ik eindelijk aangekomen in NZ. In Christchurch werd ik opgehaald door de mensen van New Zealand Dairy Careers die veel voor mij hebben geregeld. Na een autorit van iets meer dan een uur kwamen we aan bij het hotel waar ik de eerste twaalf dagen ben om te acclimatiseren, sightseeing en om natuurlijk weer een hele dag papierwerk in te vullen voor bankrekening, verzekeringen, sofinummer, telefoon, enzovoorts..

Verder heb ik ook nog wat boodschapjes kunnen doen en zijn we naar een hoge berg van NZ geweest: Mount Hutt.
Morgen (donderdag 5 juni, bij jullie: woensdagavond 4 juni) ga ik naar de farm om mijn baas te ontmoeten, erg veel zin in.

Tot zover mijn eerste verslagje, leuk als je het gelezen hebt!
En ik vind het trouwens ook heel erg leuk om te horen hoe het met JULLIE gaat!

Bedankt voor het mooie afscheid en tot snel!


  • 04 Juni 2014 - 12:28

    Corrien:

    Bedankt voor de link! Leuk om je te volgen en op de hoogte gehouden te worden van je belevenissen daar!
    Groetjes uit Benschop van ons allen en welterusten voor nu!

  • 04 Juni 2014 - 12:53

    Ma:

    Lieve Cors,

    Leuk om je blog weer te lezen. Ik heb ze van Amerika ook allemaal nog bewaard bij de map boercors.
    Veel zegen en geluk in je nieuwe werk-en leefomgeving.
    We hopen er met Kerst ook te zijn.

    Liefs ma.

  • 04 Juni 2014 - 13:45

    Janneke ( Cees Z'n Ma):

    Hoi Cors, fijn dat je goed bent aangekomen. Super dat we je mogen volgen in NZ. Wij wensen je een mooie en leerzame tijd toe en vooral ook veel plezier. Tot het volgende nieuwtje. Groetjes arie en Janneke

  • 04 Juni 2014 - 14:29

    Arie Ardonne:

    Hallo Corstiaan,

    Voorspoedige reis gehad? Ik neem aan dat je blij was dat de lange vliegreis achter je lag. Nu wennen aan al het nieuwe! We willen je graag volgen daar aan de andere kant van de aarde. Went dat ondersteboven hangen al?
    Groeten vanuit Uden.

  • 04 Juni 2014 - 17:40

    Koen En Tineke Logghe:

    Hoi Corstiaan, Veilig aangekomen?! Het is echt aan de andere kant van de wereld zeg! We zaten gisteren met z'n allen in de auto (even weg van de explosies en wolk van Shell Moerdijk) en moesten wel lachen om de reacties die ze naar jou stuurden in de groepsapp. (Veerle zat in de auto). Nou veel succes toegewenst met alles! Groetjes Koen en Tineke

  • 04 Juni 2014 - 19:56

    Sjanneke ;-):

    Leuk om te lezen Corsje!
    Have fun!

    X

  • 05 Juni 2014 - 23:20

    Gerben En Anja:

    Hallo Corstiaan,
    Maak er wat moois van. We zijn benieuwd wat je allemaal mee gaat maken. De foto's zien er al veelbelovend uit.
    Groeten van Gerben en Anja

  • 09 Juni 2014 - 21:02

    Fam. Van Overveld:

    leuk weer van je te lezen, wij gaan je volgen.Fijn dat alles goed geregeld is
    groeten uit Willemstad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Methven

Corstiaan

Avontuur in Nieuw Zeeland voor twee jaar.

Actief sinds 19 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1215
Totaal aantal bezoekers 56980

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 31 Mei 2016

(Tweejarig) avontuur Nieuw Zeeland!

10 Maart 2012 - 19 Mei 2012

Stage Amerika

Landen bezocht: