Deel 31, 11-04-2012 - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu Deel 31, 11-04-2012 - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu

Deel 31, 11-04-2012

Door: Boerannonu

Blijf op de hoogte en volg Corstiaan

12 April 2012 | Verenigde Staten, Sturgis

Buenas noches! Que pasa?

Jaja, de werknemers leren mij steeds weer nieuwe woorden en zinnetjes. Vooral Arturo vindt het leuk om mij dat te leren.

Ik heb gisteren gevraagd aan de akkerbouwer, tegenover het bedrijf, waar ik nog meer mest kon rijden. Toen zijn we met zijn truck even naar de velden toe gereden.
Hij liet ook zien waar de mest in de grond geïnjecteerd moest worden. Daarom heb ik vanochtend de injecteur gereed gemaakt en een paar vrachten gereden. De trekker kan het maar net hebben op de steile heuvels..
's Middags heeft Peter mij weer afgelost en zo doen we dat morgen ook.
Ik moest 2 groepen controleren op uierontsteking. Dat betekent dus wat melk uit het uier melken en bekijken. Ik had er 4 koeien uitgehaald die uierontsteking hadden. Maar op 2 groepen van +/- 125 koeien is dat niet veel.

Morgen is het dan eindelijk zover! Mario en zijn gezin komen terug van vakantie! Dan hoef ik in ieder geval niet meer zelf te koken.

Saludos, Costilla (zoals de werknemers het uitspreken ;))

  • 12 April 2012 - 09:03

    Leen Den Hollander:

    Corstiaan, Via Bas den Bakker heb ik gehoord van je stage in de VS en krijg nu ook je nieuwbrieven. Heel interessant om te lezen.
    Begrijp dat je ook al een mondje Spaans spreekt.
    Dat doe ik ook.
    Heb een paar cursussen gevolgd o.a. in Granada.
    ?Què tal allí ? of beleefd ?cómo está usted?
    ?Vives en la casa de la familia?
    ?El trabajo es muy interessante?
    Muchas gratias para la información!
    Adíos, Leen.

  • 12 April 2012 - 10:09

    Mams:

    He Cors,
    Als je het niet weet, moet je Leen even mailen. Hij spreekt een aardig mondje spaans, zoals je leest.
    Gelukkig niet meer alleen met het eten!!!
    Liefs, mams.

  • 12 April 2012 - 11:23

    Marian En Wim:

    Alsof je thuis bent Corstiaan, zit er echt een oceaan tussen? Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Je hebt inmiddels al wel een dagboek bij elkaar geschreven, leuk om te lezen.

    Liefs, Marian en Wim

  • 12 April 2012 - 13:44

    Corstiaan Den Hollander:

    @ Leen: Hoi Leen, leuk dat u ook mijn blog leest! Ik ken een paar zinnetjes Spaans, meer niet hoor ;)!
    Ik heb gewoon mijn eigen kamer in hun huis ja. Het werk is hetzelfde als in Nederland alleen dan veel groter.

    grt Corstiaan


  • 13 April 2012 - 01:13

    Martijn Peeters:

    hej corstiaan!
    jaja je leert wel veel op zon stage he haha.
    Jap ik heb daar familie wonen maar had de meeste nog nooit gezien. Maar het is toch leuk om ze is te ontmoeten!
    Als het goed is gaan we nog een keer samen uit en naar de watervallen kijken. En ga jij nog iets doen met tom en joost ofniet?
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sturgis

Stage Amerika

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

EINDVERSLAG

18 Mei 2012

Deel 67, 17-05-2012

16 Mei 2012

Deel 66, 16-05-2012

15 Mei 2012

Deel 65, 15-05-2012

15 Mei 2012

Deel 64, 14-05-2012
Corstiaan

Avontuur in Nieuw Zeeland voor twee jaar.

Actief sinds 19 Feb. 2012
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 56999

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 31 Mei 2016

(Tweejarig) avontuur Nieuw Zeeland!

10 Maart 2012 - 19 Mei 2012

Stage Amerika

Landen bezocht: