Deel 28, 08-04-2012 - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu Deel 28, 08-04-2012 - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu

Deel 28, 08-04-2012

Door: Boerannonu

Blijf op de hoogte en volg Corstiaan

09 April 2012 | Verenigde Staten, Sturgis

Hoi,

Leuk dat jullie weer even de tijd hebben genomen om mijn verhaaltje te lezen!

Zondag, mijn vrije dag in de week. de dag waarop ik dacht een beetje uit te kunnen slapen. Maar de kerk begon al om half 8 met een korte dienst en ontbijt. Tenminste, wat je ontbijt noemt. Een paar tafels overladen met koeken, cakejes, donuts, gevulde donuts, scrambled eggs en nog veel meer zoetigheid. Een gewone boterham was er niet bij.
Hoe dan ook, het smaakte heel erg goed.
Na het ontbijt was er nog een gewone Paas-kerkdienst.

Ik ben net terug van Arturo (de onderbaas). Hij had mij uitgenodigd om bij hem te komen eten. Ook dit was weer heel anders dan waaraan ik gewend was geraakt in Amerika. Ik kreeg eerst een bord met bruine bonen, cactus met garnalen, aardappel(gepoft/gebakken/of iets dergelijks) en zalm. De cactus was een beetje aan de zure kant, maar smaakte wel.
Het dessert was brood met yoghurt/melk, rozijnen, noten, kaas en nog een paar dingen. Dit alles was door elkaar gemixt en dat heette dan 'bread potty'. Ik heb het geproefd en heb ongeveer de helft opgegeten. De rest heb ik echter laten staan omdat de smaak mij even een beetje te veel werd.

Ik sta versteld van alle mensen die mij uitnodigen om dingen te gaan ondernemen, mij vragen te blijven eten, enz. Ik vindt dit echt heel tof, want als je elke avond op de bank zit, maak je niet heel veel mee.

Groeten uit The States, Cors


Ps: Rachel, ik heb de met pindakaas gevulde M&M's geproefd hoor! Lekker!


  • 09 April 2012 - 07:49

    Corrienjohan:

    Nou Cors,

    Jij hebt het niet slecht hoor!!!!!
    Heb je daar ook een weegschaal? Want zoveel zoetigheid...... Ja, dat je daar dan nog de helft van op kon, vindt ik al knap!
    Leuk al die contacten die je op doet. Heb je in de kerk ook mensen gesproken die hun wortels in NLD hebben? Die zoeken ook vaak het gesprek wel op.
    Veel plezier de komende week met al je bezigheden.
    Groet, tante Corrien

  • 09 April 2012 - 07:51

    Tante Maaike:

    Wat bijzonder om zo het een en ander te lezen van jou. Dat eten is werkelijk niet te geloven zeg. een leuke ervaring. dat is nog eens een paasontbijt. Groetjes,
    van ons allemaal.

  • 09 April 2012 - 14:31

    Rachel:

    Haha goed zo, lekker zijn ze he ;-) Veel plezier verder in de US of A!

  • 09 April 2012 - 21:16

    Monique:

    Hallo allemaal,

    Allereerst allemaal nog fijne paasdagen toegewenst...! Hebben jullie het nog steeds leuk, druk en goed naar je zin? Hopelijk speelt heimwee nog niet teveel een (vervelende) rol en hebben jullie de tijd van je leven! Maar als ik jullie blogs zo eens lees, lukt dat de meesten aardig! Echt heel leuk om zo ver weg toch nog zoveel van jullie mee te krijgen!
    Sinds vorige week ben ik begonnen met de eerste ronde bellen van BPV-adressen in het buitenland (gebeurt nogmaals aan einde stageperiode). Het gebeurt echter helaas nogal eens, dat telefoonnummers niet/niet helemaal kloppen. Ook heb ik soms ‘goedkopere’ nummers van jullie gekregen, die dan vanuit prive wel te bellen zijn, maar niet vanuit school, waarbij een alternatief telefoonnummer ontbreekt. Ik wil jullie daarom ook allemaal de volgende vriendelijke, doch dringende vraag stellen! Willen jullie alsjeblieft:
    - Aan je stageopleider doorgeven dat hij/zij de email goed in de gaten houdt? Bij onmogelijk telefonisch contact benader ik jullie BPV-opleider in eerste instantie op zijn/haar email om het telefoonnummer te checken.
    - Als hij/zij ook geen email kan ontvangen (verkeerde emailadres/emailadres bij mij niet bekend), dan zal ik jullie een email sturen op je schoolmail. Check deze dus zelf ook voor de zekerheid om de dag, tot je vernomen hebt, dat ik heb gebeld/gemaild. In die email vraag ik je nogmaals om het correcte telefoonnummer/emailadres of eventueel jouw eigen tijdelijke mobiele nummer in het buitenland (voor diegenen die een losse SIM-card hebben aangeschaft).
    - Als jullie je schoolmail niet (willen/kunnen) openen, zal ik je in het ergste geval op je eigen mobiele nummer gaan bellen om toch contact te kunnen leggen (lees: dat is erg duur!). Probeer het dus niet zo ver te laten komen...

    Hopelijk heb ik voor het einde van de week in ieder geval de meeste BPV-opleiders gesproken en verloopt alles naar wens. Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking en nog veel plezier!

    Groeten,
    Monique Botermans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sturgis

Stage Amerika

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

EINDVERSLAG

18 Mei 2012

Deel 67, 17-05-2012

16 Mei 2012

Deel 66, 16-05-2012

15 Mei 2012

Deel 65, 15-05-2012

15 Mei 2012

Deel 64, 14-05-2012
Corstiaan

Avontuur in Nieuw Zeeland voor twee jaar.

Actief sinds 19 Feb. 2012
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 57016

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 31 Mei 2016

(Tweejarig) avontuur Nieuw Zeeland!

10 Maart 2012 - 19 Mei 2012

Stage Amerika

Landen bezocht: