Deel 6/7, 17/18-03-2012 - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu Deel 6/7, 17/18-03-2012 - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu

Deel 6/7, 17/18-03-2012

Door: Boerannonu

Blijf op de hoogte en volg Corstiaan

18 Maart 2012 | Verenigde Staten, Sturgis

Good evening,

Gisteravond (17e) was ik op een verjaardag van vrienden van Mario en Marjolein. Daardoor kon ik geen verslag posten dus post ik nu een dubbele.

17-03-2012:
Gisterochtend heb ik eerst Mario opgezocht en samen met hem ging ik de melkkoeien behandelen. Ik moest een vloeistof op hun rug spuiten die tegen alle ecto- en endoparasieten (In en op het dier) helpt. Dit deden we nadat de koeien uit de melkstal kwamen. Na de melkstal staan er 2 lange hekken naast elkaar waar je 12 koeien in een rij op kan vangen. Zo kun je ze makkelijk behandelen. Dit moet ook wel met 750 koeien.
Daarna ben ik verder gegaan met de lagoon leeg te rijden. Dit ging er goed tot op het moment dat er een nat plekje in de akker zat.... Vast gereden. En aangezien geen enkele telefoon op de akker achter de stallen bereik heeft, moest ik zo'n 1,5 km lopen om hulp te vragen:).

18-03-2012:
Met een verjaardag wordt het toch wat later als normaal, dat merkte ik wel met opstaan vanochtend.
Mario leerde mij hoe ik moest voeren met de shovel. Het heeft een weegapparaat die precies weet wat voor soort en hoeveel voer je moet laden. Om de werknemers te kunnen controleren zit er een USB-stick in het weegapparaat die alle gegevens opslaat hoeveel voer er is geladen. Deze laadt Mario dan in op zijn pc en kan hij zien of ze nauwkeurig werken.
Na het ontbijt ging ik weer verder met mest rijden.

See ya when I see ya!

  • 18 Maart 2012 - 08:30

    Frank En Thijs:

    we zien het al de verkeerde tractor neem volgende keer een groene met gele wielen

  • 18 Maart 2012 - 15:13

    Corstiaan Den Hollander:

    Yeah, i know. Niks aan te doen... ;)

  • 18 Maart 2012 - 17:42

    Janneke V. Bezooijen:

    hoi boertje, leuk om je te volgen.
    wat zal je veel indrukken opdoen.
    hier alles okee hoor, alleen wat stil.
    geniet met volle teugen maar kom wel terug he!
    groetjes en werk ze

  • 18 Maart 2012 - 19:49

    Job:

    Dat was wel een tegenvaller he, dat kleine natte plekje....
    Je kan wel de trekker verven en de wielen, dan ziet ie er tenminste beter uit! :-)
    Maar hoe ben je uiteindelijk losgekomen?
    hebben ze nog betere trekkers...?
    Dat van die controle, gaat er dan wel eens wat fout?
    Hoeveel hectare grond hebben ze?
    groetjes job

  • 18 Maart 2012 - 21:10

    Suus:

    Hee corsje,
    Echt leuk om met je te facetimen. Je bent echt al bruin. Niet teveel vertellen aan het thuisfront hoor, dan heb je straks als je thuis komt geen verhalen meer :-). Geniet ervan!

    Liefs Marc en Suus

  • 18 Maart 2012 - 21:43

    Mams:

    he cors,
    waren ze blij met de dropjes en stroopwafels en kaas?
    Of zijn die producten daar toch te koop?
    Of mag jij alles zelf opeten?
    Volgende keer met ons face time-en??

  • 19 Maart 2012 - 10:56

    Monique:

    Ha Corstiaan,

    volgens mij heb je daar nu in 1 week an genoeg meegemaakt en lijkt het allemaal prima te verlopen (op hier en daar een nat plekje na, dan...).
    En leuk dat je zo enthousiast allerlei berichtjes post, is vooral leuk/interessant om te lezen, maar je mag wat school betreft ook gerust eens een dagje overslaan, hoor! Minimaal 4x/week is voldoende... (al hoop ik nu niet het thuisfront teleur te stellen, want die lezen natuurlijk liever elke dag eventjes een kort berichtje!).

    groeten en succes!
    Monique Botemans

  • 19 Maart 2012 - 23:29

    Corstiaan Den Hollander:

    @ Monique: Ja ik wist dat het eigenlijk maar 4x per week hoefde hoor! Maar ik vind het toch wel leuk om wat verhaaltjes te vertellen!

    @Janneke v. Bezooijen: Hoi Janneke, leuk dat u mij ook volgt!
    Ik heb HeelVeel papieren in moeten vullen alleen om maar te bewijzen dat ik terug ga naar Nederland, dus dat komt wel goed!

    @Job: Ja verven is een oplossing, maar de technical specifications can't be changed......

    @Suzie: Hoi zuster, ja lekker weer hier dinsdag a.s. 28 en woensdag 29 graden Celsius. Verhalen genoeg hoor!

    @Onsma: Tuurlijk waren ze er blij mee, alleen de stroopwafels zijn nog niet aangebroken. Hollandse winkel is 2 uur rijden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sturgis

Stage Amerika

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

EINDVERSLAG

18 Mei 2012

Deel 67, 17-05-2012

16 Mei 2012

Deel 66, 16-05-2012

15 Mei 2012

Deel 65, 15-05-2012

15 Mei 2012

Deel 64, 14-05-2012
Corstiaan

Avontuur in Nieuw Zeeland voor twee jaar.

Actief sinds 19 Feb. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 57001

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 31 Mei 2016

(Tweejarig) avontuur Nieuw Zeeland!

10 Maart 2012 - 19 Mei 2012

Stage Amerika

Landen bezocht: