Deel 59, 09-05-2012 - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu Deel 59, 09-05-2012 - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Corstiaan Hollander - WaarBenJij.nu

Deel 59, 09-05-2012

Door: Boerannonu

Blijf op de hoogte en volg Corstiaan

10 Mei 2012 | Verenigde Staten, Sturgis

Een hele goede avond allemaal,

Ik begon de dag met de vaarzen te scrapen. Best een klus als je het nog niet zo vaak gedaan hebt. Na het scrapen gelijk even ontbeten.
Toen Coltin geholpen met de kalveren opstrooien en heb ik de vloer bij de grote kalverhutten ook schoon geschoven. Daarna hebben we nog wat kalveren onthoornd.

Het weer was goed dus de akkerbouwer had luzerne gemaaid! Eigenlijk was het gisteren al gemaaid en nu werd het in ronde balen geperst.
Deze balen werden dan opgeladen op een hele lange smalle trailer. Deze trailer kon dan in zijn geheel zijdelings kiepen zodat de balen eraf rolden.
Deze pakte Coltin dan weer met de skidsteer om ze vervolgens te wikkelen in plastic en op de stapel te zetten.
Ik heb dus kalveren gevoerd omdat Coltin aan het wikkelen was.

Groeten, Corstiaan

• 10 Mei 2012 - 07:19

Corrienjohan:

He Corstiaan,
    Prachtige foto's om je verhaal te verduidelijken mbt het balen persen.
    Maar wat is nou scrapen?
    En onthoornen, worden de koeien dan nog verdooft of is dit pijnloos?
    Groetjes vanuit een zeer regenachtig Holland..

Was trouwens erg leuk je gisteren even te zien! Bijzonder hoor dat dit zomaar kan..

• 10 Mei 2012 - 09:22

Janny:

Heel leuk om te zien hoe dat gaat op die foto's!
    En een schattig kalfje.
    Zal het moeilijk zijn als je klaar bent?

• 10 Mei 2012 - 11:22

Monique:

Ha Corstiaan,

heb even een paar dagen terug gekeken, maar kan niet helemaal terughalen wat scrapen is...?!
    Blijven verder mooie foto's die een goed beeld geven!

groeten,
    Monique Botermans